Már több mint 15 éve annak, hogy lediplomáztunk és a kollégiumi szobákat családi házak váltották le, de szerencsére az egyetemi évek alatt kialakítottunk pár volt csoporttársammal egy nagyon szoros köteléket. Ha tehetjük, minden hónapban, de maximum kéthavonta találkozunk. A régi idők emlékére általában mindig ugyanabba a kocsmába megyünk, ahol annak idején a legtöbb időt töltöttünk a tanulás mellett szabadidőnkben az egyetemi évek alatt. Természetesen, ha ezen a helyen vagyunk, általában mindenkiből előtör a nosztalgia, és a közös egyetemi emlékek felidézése. Egyébként már mindannyiunk túl van a házasságon, esetleg váláson, de mindenképp édesanya vagy édesapa. Viszont ezek az alkalmak mindig kihozzák belőlünk a fiatal énünket! Amit a legjobban szeretek ebben a társaságban, hogy sose találnak kifogást, és mindig mindenki eljön a találkozóra, amik után mindig nagyon feltöltődve érek haza. A nosztalgia mellett persze helyet kap az is, hogy elmeséljük, éppen ki hol tart az életében, milyen impulzusok veszik körül.
A legutóbbi alkalommal például kiderült, hogy a legjobb közegben dobtam fel azt a témát, hogy a 14 éves fiam motort szeretne vezetni. A családban egyébként a nagyapám volt nagy motoros, és míg élt nagyon sokat mesélt a fiamnak a rengeteg motoros túráiról, ezért az a sejtésem, hogy általa lett megfertőzve. Hiszen se én, se a férjem nem voltunk nagy motorosok. Viszont a nagyapám nagyon fantáziadús történeteket mesélt már az én gyerekkoromban is a motoros múltjáról. Tehát az egyik ilyen találkozón kiderült, hogy a volt egyetemi csoporttársam gyereke pont akkor szerezte meg a motoros jogosítványát, úgyhogy elejétől a végéig elmesélte nekem hogyan is zajlik ez a folyamat. Az 50 köbcentis motor, ami AM kategóriájú jogosítvánnyal vezethető, pontosan a 14 éveseknek szól. Ráadásul ez a fajta motor nem tud 45 km/h sebességgel gyorsabban haladni, aminek köszönhetően a motor is könnyen kezelhető. Egyébként az elméleti tanfolyamot már 13,5 évesen ellehet kezdeni, viszont a forgalmi vizsgánál fontos, hogy az egyén betöltse a 14. életévét. Másnap a férjemnek örömmel újságoltam a részleteket, amit követően aztán elhatároztuk, hogy fiunk, Peti a születésnapjára megkapja élete első motorját és a jogosítványhoz való financiális hozzájárulást. Petit nagyon boldoggá tette a hír, kérte is, hogy a szülői engedéllyel mihamarabb menjünk be a kerületi iskolába, ahol jelentkezni lehet a KRESZ tanfolyamra. A tanfolyamot követően a KRESZ vizsgát sikeresen letette. Ezután jelentkezett rutinpályán történő gyakorlatra, majd az azt követő sikeres vizsga után mehetett a forgalomba. Abba is hamar belejött, szerencsére nem félt, és az első forgalmi vizsgáját is sikeresen zárta. Ezeken kívül még elsősegély-tanfolyamon és vizsgán kellett részt venni, de ezt követően már semmi nem akadályozta abban, hogy használja a motorját! A sikeres forgalmi vizsga után Petit a közeli kormányablakban várta a jogosítvány. Soha nem láttam még ilyen boldognak előtte a fiamat. Miután megkapta, Peti óriási vigyorral a száján indította be motorját, amit azóta már lecserélt egy eggyel nagyobb, 125 köbcentis motorra. Ráadásul Peti állandó jókedve és lelkesedése minket is megfertőzött a férjemmel, így hát nem meglepő, hogy egy éven belül mi is beszereztük motorjainkat, miután a családi nyaralások állandó résztvevői lettek a motorok is!